onsdag 21 mars 2012

Awkward

Vi känner alla någon slags osäkerhet med våra kroppar. Även de mest självsäkra killar/tjejer har någonting med sin kropp som de skulle vilja förbättra. Men varför känner vi så?

Media idag är en stor del till varför vi idag är så utseendefixerade och försöker mäta upp oss med människor vi ser dagligen i tv och tidningar. Hur många tjejer finns det inte som sagt att de vill se ut som Megan Fox? Operera er lite då så kanske det löser sig! Själv är jag en person som gillar när folk är så naturliga som möjligt. Visst jag tycker det är sjukt bra att folk tar hand om sina kroppar, tränar och är måna om sitt utseende för jag vet att de personerna troligtvis då är nöjda med hur dom ser ut då.

Vintern vid årsskiftet är väl den tid då vi är som allra mest fixerade kring våra kroppar. Veckorna efter jul, man har gått upp lite efter all mat och då kommer tanken "BEACH 2012". Träningsfixeringen blir total. Och det är ju trots allt media som format oss. Man kanske inte vill erkänna det men vi har sett bilder på kändisar sen vi var små barn och jag tror att det ligger underliggande i våra hjärnor att vi ska försöka se så bra ut som möjligt.

Och vår generation, vi 90-talister, är väl ändå en av de generationer som är mest utseendefixerade? Det är rätt trist för själv tycker jag att insidan är det som betyder men ser killen bra ut så är det ju ett plus. Alla har ju något slags utseende de gillar, men jag tycker att vi ska försöka anamma de delar av våran kropp som vi tycker är pinsamma, och i alla fall försöka bli stolta över det. Även fast det kanske är en riktig utmaning.

Over and Out/Michael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar