fredag 3 februari 2012

Synen på bögar.

Började läsa en ganska intressant bok för ett tag sen, den handlar om manlighet och vad som egentligen kan ses som manligt. När jag läste så kom det ju självklart fram en liten fråga som jag tycker passar in på denna veckan. Frågan handlar om mäns syn på bögar, och deras homofobi. 

Varför är de flesta män mer rädda för bögar än för att råka ut för en bilolycka?

Känns ganska ologiskt, men jag vet ju själv hur sant det där är. Vad jag har förstått hittills så beror det ju på deras enorma självförtroende. De tror att bara för att en man attraheras av andra män så kommer han vara attraherad av just DIG. Han är då attraherad av alla och bögar har ju faktiskt ingen som helst impulskontroll så troligtvis måste hoppa på någon och börja torrjucka om han känner sig attraherad. Jag menar come on guys, troligtvis är han inte mycket annorlunda än er när ni ser en sexig tjej. För ni hoppar ju inte på henne och torrjuckar right? Så varför skulle en bög göra det, och om du nu är sådär supermanlig och visar att du absolut inte är en "bögjävel" så lär han ju inte vara så intresserad. Det hade inte jag varit i alla fall, jag blir inte direkt tänd på en kille som kallar mig jävla brudjävel. Ni är inte så snygga och sexiga som ni tror, inte ens för en bög.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar