fredag 3 februari 2012

"Alla killar som gillar att shoppa är bögar"

Det fick jag höra från mina vänner häromdagen, med jag menar jag "Hej jag heter Michael och jag är bög" och mina vänner är inte dom som myntade uttrycket.

De satt och pratade om normer har jag för mig på deras psykologi lektion då en kille sa att han uppfattade alla killar som gillade att handla kläder som bögar. Lite fördomsfullt tycker ni inte? Eller det kanske ni inte tycker vad vet jag. Desirée som är en av oss tre som driver den här bloggen sa då "Så vadå, alla tjejer som inte gillar att shoppa, är dom lesbiska då eller?" Då hade hon tydligen en poäng i det hela enligt den här killen då.

Då undrar jag, varför är mäns hat större mot homosexuella män än mot homosexuella kvinnor?
Är det bara för att killar tänder så jävla mycket på att två tjejer slickar fitta än att två killar suger kuk?
Och är det så att tjejer tycker tvärtom?
Jag anser mig själv inte vara särskilt feminin. Ja jag gillar att shoppa och bryr mig om hur jag ser ut, men jag går inte runt i rosa tighta linnen, handväska och läppglans. Oftast är det faktiskt en skjorta, ett par Cheap Monday och mina Dr. Martens!

Tänker killar så högt om sig själva att varenda bög ska gå fram och klämma dom på stjärten eller? Nej det är faktiskt inte så och alla bögar är inte feminina!
Själv har jag aldrig upplevt något stötande för att jag varit homosexuell, snarare tvärtom. Till och med från straighta killar vilket är väldigt roande faktiskt, dom är snarare mer nyfikna än äcklade.

Hur upplever ni det? Är det så att homosexuella killar är mer utsatta än homosexuella tjejer, kanske i olika sammanhang men ändå?

Skriv en kommentar och säg vad ni tycker!

                                     Här har ni en helt vanlig bög från Smålands djupa skogar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar