fredag 16 december 2011

Ur ett privat perspektiv

"Jag kände en press av att bli av med oskulden för alla mina kompisar hade gjort det."
- Tjej 20

Det kanske är såhär många känner inför just första gången. Vi har pratat med människor av olika sexualitet, bakgrund och ålder om hur de upplevde första gången. Här kommer några citat ur deras privata perspektiv.

"För mig var första gången viktig. Jag väntade tills jag blev kär och till och med lite till, jag kände press från alla men det var inget jag brydde mig om. Jag visste vem som skulle få ta min oskuld och för mig var det otänkbart att någon annan skulle ta den."
- Tjej 18

" Jag har aldrig varit en person som känt direkt press till att bli av med oskulden. För mig har sex aldrig varit något jätte speciellt utan något man gör så att säga. Dock förstår jag de som känner att det är något man verkligen MÅSTE göra."
- Kille 18

" Jag ångar verkligen min första gång. Jag trodde att han tyckte om mig men han ville bara knulla."
- Tjej 18


" Jag var full första gången men det är inget jag ångrar. Det var med min flickvän på en toalett på en fest "
- Kille 18

                                                                   http://weheartit.com/entry/19444005

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar